مرکز مشاوره

مرکز مشاوره، تخصصی ترین مرکز مشاوره

مرکز مشاوره

مرکز مشاوره، تخصصی ترین مرکز مشاوره

دکتری فنی مهندسی 96

نحوه ی انتخاب رشته دکتری آزاد ۹۶

  • نحوه ی انتخاب رشته آزاد ، انتخاب رشته دکتری، انتخاب رشته دکتری۹۶ دانشگاه سراسری، انتخاب رشته دکتری ۹۶ دانشگاه آزاد
  • دانلود دفترچه راهنمای انتخاب رشته دکتری ۹۶، ظرفیت پذیرش دکتری سراسری و دانشگاه آزاد
  • مراحل مصاحبه دکتری ۹۶، پذیرش بدون کنکور دکتری ۹۶، بورسیه دکتری و ادامه تحصیل خارج از کشور
  • مشاوره انتخاب رشته دکتری و مشاوره تلفنی در رابطه با مراحل مصاحبه دکتری

اصول انتخاب رشته دکتری آزاد ۹۶:

داوطلبان آزمون ورودی دکتری (Ph.D) دانشگاه آزاد سال ۹۶، پس از اعلام نتایج اولیه دکتری ۹۶ در سایت رسمی سنجش و آموزش کشور (sanjesh.org) و مشاهده ی کارنامه ی اولیه خود، می توانند اقدام به انتخاب رشته نمایند. داوطلبان دکتری تخصصی دانشگاه آزاد ۹۶ در کارنامه ی اولیه خود، اطلاعاتی هم چون نمره (تراز) کل، رتبه، آخرین رتبه ی قبولی، مجاز شدن در دانشگاه ازاد و … را مشاهده خواهند کرد، که این اطلاعات، کمک شایانی به آن ها برای انتخاب رشته ی صحیح خواهد کرد. برای این امر، داوطلبان آزمون ورودی دکتری تخصصی دانشگاه آزاد ۹۶ با مراجعه به سایت sanjesh.org و در قسمت دکتری تخصصی کلیک کرده و با وارد نمودن اطلاعات شخصی، شماره داوطلبی یا شماره پرونده، می توانند کارنامه ی خود را مشاهده کرده و به این اطلاعات دسترسی پیدا کنند. سپس داوطلبان آزمون ورودی دکتری (Ph.D)دانشگاه آزاد ۹۶ با مراجعه به سایت رسمی دانشگاه آزاد (azmoon.org)، اقدام به دانلود دفترچه ی راهنمای انتخاب رشته ی دکتری تخصصی دانشگاه آزاد ۹۶، نمایند تا با شرایط وضوابط دقیق انتخاب رشته آشنا شوند، از آن جا که انتخاب محل دانشگاهی در مقطع دکتری در دانشگاه آزاد، حداکثر ۴۰ انتخاب می باشد، باید در انتخاب آن ها دقت کامل نمود، برای تحقق این امر، پیشنهاد می شود که ۱۰ انتخاب اول، رویایی و خوشبینانه باشد، ۲۰ انتخاب بعدی، انتخاب معقولانه و واقع بینانه باشد و ۱۰ انتخاب آخر، انتخاب بدبینانه باشد تا بتوانید بهترین انتخاب رشته را داشته باشید و در بهترین دانشگاه قبول شوید. توجه داشته باشید، با توجه به ادغام ثبت نام آزمون ورودی دکتری تخصصی سراسری ۹۶ با ثبت نام آزمون ورودی دکتری (Ph.D) دانشگاه آزاد، انتخاب رشته دکتری تخصصی دانشگاه آزاد ۹۶ مهم تر و حساس تر از سال های گذشته است، پس باید با دقت کامل انتخاب رشته را انجام داد، داوطلبان آزمون ورودی دکتری تخصصی دانشگاه آزاد ۹۶ باید، تأثیر مصاحبه را در نظر بگیرند و در جریان باشند که تأثیر مصاحبه در قبولی در دانشگاه آزاد در مقطع دکتری ۹۶ بیشتر از سال های گذشته می باشد، پس بهتر است برای اطلاع دقیق از شرایط و ضوابط انتخاب رشته دکتری ۹۶، دفترچه ی راهنمای انتخاب رشته دکتری تخصصی دانشگاه آزاد ۹۶ را دانلود نمائید و با استفاده از تجارب مشاوران تخصصی دکتری دانشگاه آزاد ۹۶ و نرم افزار تخصصی انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ۹۶، بهترین انتخاب رشته را انجام نمائید و پس از دعوت به مصاحبه، امتیاز لازم برای قبولی نهایی را کسب نمائید. همچنین به داوطلبان آزمون ورودی دکتری (Ph.D) دانشگاه آزاد ۹۶ پیشنهاد می گردد که از مطالب ذیل، جهت نحوه صحیح انتخاب رشته و قبولی در دانشگاه دیدن فرمائید.

راهنمای کامل انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد          دانلود دفترچه راهنمای انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ۹۶

          مراحل مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد ۹۶            ظرفیت پذیرش بدون کنکور دانشگاه آزاد در مقطع دکتری ۹۶

          بورسیه و ادامه تحصیل خارج از کشور مقطع دکتری          پذیرش بدون کنکور دانشگاه آزاد در مقطع دکتری ۹۶



 

مراحل مصاحبه دکتری تخصصی دانشگاه آزاد ۹۶:

داوطلبان آزمون ورودی دکتری (Ph.D)  دانشگاه آزاد ۹۶ پس از انتخاب رشته دکتری صحیح و دقیق در سایت رسمی دانشگاه آزاد (azmoon.org)، باید منتظر اعلام حد نصاب نمره دعوت به مصاحبه هر دانشگاه باشد، و در صورت رسیدن هر داوطلب آزمون ورودی دکتری تخصصی دانشگاه آزاد ۹۶ به حد نصاب نمره ی آن دانشگاه، در تاریخ مشخص شده، برای مصاحبه ی تخصصی به دانشگاه مورد نظر مراجعه نمایند. داوطلبان دکتری تخصصی ۹۶ دانشگاه آزاد باید به این نکته توجه کنند که با توجه به ادغام ثبت نام آزمون ورودی دکتری تخصصی دانشگاه سراسری ۹۶ با ثبت نام آزمون ورودی دکتری (Ph.D) دانشگاه آزاد، تأثیر مصاحبه دانشگاه آزاد افزایش یافته است، پس داوطلبان باید برای کسب امتیاز لازم در مصاحبه، آمادگی لازم را کسب نمایند نتا بتوانند در بهترین دانشگاه قبول شوند. داوطلبان دکتری تخصصی دانشگاه آزاد ۹۶ برای روز مصاحبه، باید با پوششی مناسب و رسمی حضور یابند و بر پایان نامه کارشناسی ارشد خود تسلط یابند، چون در روز مصاحبه، اساتید داور، علاوه بر بررسی سوابق علمی، پژوهشی، سؤالاتی در ارتباط با پایان نامه کارشناسی ارشد، مقاله ها، کتاب و … می پرند که هر داوطلب آزمون ورودی دکتری (Ph.D) دانشگاه آزاد ۹۶ باید با اعتماد به نفس کامل و مسلط به سؤالات پاسخ دهد تا بتواند امتیاز لازم در مرحله ی مصاحبه تخصصی دکتری (Ph.D) دانشگاه آزاد ۹۶ را کسب نماید و در نهایت به صورت قطعی در دانشگاه مورد نظر قبول شود. داوطلبان دکتری تخصصی دانشگاه آزاد ۹۶ جهت کسب اطلاعات کامل از لینک مراحل مصاحبه دکتری تخصصی دانشگاه آزاد ۹۶ استفاده نمایند. همچنین پیشنهاد می گردد که از مقاله های زیر جهت انتخاب رشته صحیح و آمادگی روز مصاحبه و در نهایت قبولی در دانشگاه کمک بگیرند:

راهنمای کامل انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ۹۶:

دانلود دفترچه راهنمای انتخاب رشته دکتری تخصصی دانشگاه آزاد ۹۶

مراحل مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد ۹۶

ظرفیت پذیرش دکتری (Ph.D) دانشگاه آزاد ۹۶

بورسیه و ادامه تحصیل خارج از کشور در مقطع دکتری

پذیرش بدون کنکور دانشگاه آزاد در مقطع دکتری ۹۶

 

 

 

 

خانه مشاوره در موضوعات زیر به شما مشاوره می دهد:

  • اصول صحیح انتخاب رشته ارشد دکتری ، انتخاب رشته دکتری سراسری، انتخاب رشته دکتری آزاد
  • مراحل مصاحبه دکتری ، مراحل مصاحبه دکتری سراسری و آزاد، چگونه در مصاحبه دکتری موفق شویم؟
  • پذیرش بدون کنکور دکتری ۹۶ در دانشگاه های سراسری و آزاد و بورسیه و ادامه تحصیل خارج از کشور
  • و هر سوالی که پیرامون این موضوعات ممکن است برایتان پیش آید



داوطلبان کنکور سراسری جهت اشنایی با فنون انتخاب رشته در کانال خانه مشاوره به ادرس telmoshavere@ عضو شوند.

انتخاب رشته دکتری 96

انتخاب رشته دکتری ۹۶

  • انتخاب رشته دکتری ۹۶ ، انتخاب رشته دکتری، انتخاب رشته دکتری۹۶ دانشگاه سراسری، انتخاب رشته دکتری ۹۶ دانشگاه آزاد
  • دانلود دفترچه راهنمای انتخاب رشته دکتری ۹۶، ظرفیت پذیرش دکتری سراسری و دانشگاه آزاد
  • مراحل مصاحبه دکتری ۹۶، پذیرش بدون کنکور دکتری ۹۶، بورسیه دکتری و ادامه تحصیل خارج از کشور
  • مشاوره انتخاب رشته دکتری و مشاوره تلفنی در رابطه با مراحل مصاحبه دکتری

انتخاب رشته صحیح ضمانت قبولی شما

انتخاب رشته ی آزمون ورودی دکتری تخصصی سال ۱۳۹۶ بسیار مهم تر و حساس تر نسبت به سال های گذشته است، با توجه به تغییرات انتخاب رشته آزمون ورودی دکتری ۹۶و همین ادغام آزمون ورودی دکتری تخصصی سراسری سال ۹۶ با آزمون ورودی دکتری (Ph.D) دانشگاه آزاد، داوطلبان باید با دقت بیشتری به انتخاب رشته بپردازند. برای یک انتخاب رشته  ی صحیح در مقطع دکتری، دانستن مواردی چون ظرفیت هر دانشگاه، شرایط مصاحبه و حد نصاب قبولی هر دانشگاه و … مهم است، با اطلاع از این آگاهی ها، می توانید بهترین انتخاب رشته دکتری تخصصی سال ۹۶ را داشته باشید و با آمادگی کامل در مصاحبه شرکت کرده و در لغایت در بهترین دانشگاه قبول شوید. برای تحقیق این امر، داوطلبان آزمون ورودی دکتری (Ph.D) 96 با مطالعه ی دفترچه راهنمای انتخاب رشته دکتری تخصصی ۹۶ و همچنین استفاده از نرم افزار تخصصی انتخاب رشته دکتری (Ph.D) دانشگاه سراسری و آزاد، بهترین انتخاب رشته را کرده و می توانند آینده ی تحصیلی درخشانی برای خود رقم زنند.

نحوه ی انتخاب رشته دکتری سراسری ۹۶:

پس از اعلام نتایج اولیه آزمون ورودی دکتری تخصصی سال ۹۶ در سایت رسمی سنجش (sanjesh.org) در تاریخ ۲۸ فرورودین، داوطلبان آزمون ورودی دکتری (Ph.D) سال ۹۶ با دریافت دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون ورودی دکتری (Ph.D) 96، اقدام به انتخاب رشته خواهند کرد. توجه به نکاتی چون تغییرات در نحوه ی مصاحبه و تأثیر آن، ادغام آزمون ورودی دکتری تخصصی سراسری با دانشگاه آزاد ۹۶ و … بسیار مهم است.

چون این عوامل باعث شده است که انتخاب رشته دکتری تخصصی ۹۶ مهم تر و حساس تر نسبت به گذشته شده باشد، برای این امر داوطلبان باید در انتخاب رشته دکتری تخصصی ۹۶ دقت لازم را به خرج دهند.

نحوه انتخاب رشته دکتری سراسری ۹۶:

جهت انتخاب رشته آزمون ورودی دکتری (Ph.D) سراسری سال ۱۳۹۶، هر داوطلب ابتدا با مراجعه به سایت sanjesh.org (سایت رسمی سنجش و آموزش کشور) در تاریخ ۲۸ فرورودین ۹۶، کارنامه ی اولیه خود را مشاهده نموده و در صورتی که نمره ی آن به حد نصاب رسیده باشد، حق انتخاب رشته را خواهد داشت. برای این امر، هر داوطلب در کارنامه ی خود وضعیت مجاز بودن در دوره های روزانه، نوبت دوم، پیام نور، غیر انتفاعی و پردیس خودگردان را مشاهده می نماید، همچنین نمره کل (تراز) هر داوطلب در کارنامه ایشان قابل مشاهده می باشد، که این نمره برایا نتخاب رشته و دعوت به مصاحبه بسیار مهم است. اطلاعات هم چون آخرین رتبه مجاز دوره روزانه و آخرین رتبه مجاز دوره نوبت دوم، پیام نور، غیر انتفاعی و پردیس خودگردان نیز در کارنامه ی اولیه دکتری تخصصی سال ۹۶ داوطلب موجود است.

همزمان با اعلام نتایج اولیه آزمون ورودی دکتری تخصصی سراسری ۹۶:

دانشگاه های سراسری کشور، حد نصاب نمره قبولی (بر اساس تراز) را اعلام خواهند کرد که هر داوطلب اگر به حد نصاب نمره هر دانشگاه برسد و آن محل دانشگاهی را در انتخاب رشته آزمون ورودی دکتری (Ph.D) 96 در سایت sanjesh.org انتخاب نماید و سپس در تاریخ های اعلام شده توسط دانشگاه ها برای مصاحبه تخصصی حضور یابد و در صورت رسیدن به امتیاز لازم، به قبولی نهایی خواهد رسید. هر داوطلب آزمون ورودی دکتری (Ph.D)  سال ۹۶، حداکثر ۵۰ انتخاب محل دانشگاهی خواهد داشت. که چون تعداد انتخاب محدودی دارند، باید در انتخاب رشته ی دکتری تخصصی سراسری ۹۶، نهایت دقت را به خرج داد. برای این امر، پیشنهاد ما این است که هر داوطلب ۱۰ انتخاب خوشبینانه و ۳۰ انتخاب واقع بینانه و ۱۰ انتخاب بدبینانه داشته باشد تا در بهترین گزینه ها وارد مصاحبه شده و در نهایت در بهترین دانشگاه سراسری در مقطع دکتری تخصصی ۹۶ قبول شود. برای تحقیق این امر، داوطلبان با دریافت دفترچه ی راهنمای انتخاب رشته دکتری (Ph.D) 96 در سایت Sanjesh.org و مطالعه ی آن و همچنین با استفاده از نرم افزار تخصصی انتخاب رشته دکتری سراسری ۹۶ می توانند بهترین انتخاب رشته را انجام دهند و آینده ی خود را تضمین نمایند.

نحوه انتخاب رشته دکتری تخصصی دانشگاه آزاد ۹۶:

داوطلبان آزمون ورودی دکتری (Ph.D) دانشگاه آزاد سال ۹۶، پس از مشاهده ی کارنامه ی اولیه خود در سایت رسمی سازمان سنجش و آموزش کشور (sanjesh.org)، و در صورت کسب حد نصاب نمره ی لازم برای دعوت به مصاحبه، می توانند به انتخاب رشته دکتری تخصصی دانشگاه آزاد ۹۶ بپردازند. برای تحقق این امر، داوطلبان آزمون ورودی دکتری تخصصی دانشگاه آزاد ۹۶ با دریافت دفترچه ی راهنمای انتخاب رشته ی دکتری (Ph.D) دانشگاه آزاد  در سایت رسمی دانشگاه آزاد (azmoon.org) و مطالعه ی آن، می توانند به انتخاب رشته آن بپردازند. داوطلبان دکتری تخصصی دانشگاه آزاد ۴۰ انتخاب محل خواهند داشت که بهتر است ۱۰ انتخاب خوش بینانه، ۲۰ انتخاب واقع بینانه و ۱۰ انتخاب بدبینانه داشته باشند تا امکان قبولی آنان در بهترین دانشگاه آفزایش یابد و پس از اعلام رسمی هر دانشگاه آزاد و اعلام حد نصاب قبولی هر دانشگاه، داوطلبان آزمون ورودی دکتری تخصصی دانشگاه آزاد ۹۶، در تاریخ مشخص شده به دانشگاه ههایی که به حد نصاب نمره آنان رسیده اند، برای مصاحبه تخصصی حضور خواهند داشت و در صورت کسب نمره ی قبولی آن دانشگاه، به صورت نهایی در آن دانشگاه قبول خواهند شد، پس هر داوطلب، پس از دریافت دفترچه ی راهنمای انتخاب رشته دکتری تخصصی دانشگاه آزاد ۹۶ از سایت رسمی دانشگاه آزاد (azmoon.org) و مطالعه ی آن و با استفاده از نرم افزار تخصصی انتخاب رشته دکتری (Ph.D) دانشگاه آزاد می توانند اقدام به انتخاب رشته صحیح نمایند و در بهترین دانشگاه قبول شوند.

مراحل مصاحبه دکتری ۹۶:

همان گونه که در دفترچه ثبت نام آزمون ورودی دکتری (Ph.D) سال ۹۶ ذکر شد، مصاحبه، تأثیر ۵۰ درصدی در نتیجه ی قبولی دارد، از این رو، داوطلبان آزمون ورودی دکتری تخصصی سال ۹۶، پس از اعلام نتیجه ی اولیه در سایت sanjesh.org، باید به  فکر انتخاب رشته و مصاحبه تخصصی هر دانشگاه باشد، از طرفی با توجه به ادغام ثبت نام آزمون دکتری (Ph.D) دانشگاه سراسری ۹۶ با ثبت نام آزمون دکتری تخصصی دانشگاه آزاد ۹۶، تأثیر مصاحبه برای قبولی در دانشگاه مخصوصاً دانشگاه آزاد افزایش یافته است، پس آماده شدن برای مصاحبه تخصصی هر دانشگاه امری مهم و  ضروری برای داوطلبان آزمون ورودی دکتری تخصصی ۹۶  می باشد. داوطلبان پس از مشاهده کارنامه ی اولیه و دیدن نمره (تراز) کل خود، باید نمره ی به دست آمده را با حد نصاب

نمره ی دانشگاه هایی که در فرم انتخاب رشته دکتری تخصصی نوشته اند، مقایسه کنند و در صورت مجاز بودن به دانشگاه های پذیرنده ی رشته ی مورد نظر در دفترچه انتخاب رشته آزمون ورودی دکتری (Ph.D) 96 جهت مصاحبه مراجعه نمایند و اساتید مصاحبه کننده سوابق پژوهشی، علمی داوطلبان ر ابررسی کرده و سؤالاتی در ارتباط با پایان نامه کارشناسی ارشد داوطلبان آزمون ورودی دکتری (Ph.D) 96 از آنان خواهند پرسید و با توجه به آئین نامه نحوه ی ارزیابی مصاحبه، به آنان امتیاز خواهند داد و در صورت کسب نمره ی لازم، آن داوطلب به صورت نهایی قبول شده و از طریق دانشگاه به آنان اعلام خواهد شد. داوطلبان آزمون ورودی دکتری تخصصی ۹۶ باید در روز مصاحبه با پوششی مناسب حضور یافته و بر پایان نامه کارشناسی ارشد خود مسلط بوده و بتوانند با اعتماد به نفس کامل بر زبان انگلیسی نیز مسلط باشند. پس روز مصاحبه، یکی از مهم ترین روزهای هر داوطلب آزمون ورودی دکتری تخصصی ۹۶ خواهد بود که بتواند در بهترین دانشگاه قبول شود.

مراحل مصاحبه دکتری تخصصی سراسری ۹۶:

داوطلبان آزمون ورودی دکتری تخصصی سراسری سال ۹۶، پس از انتخاب رشته باید منتظر لیست حد نصاب نمره ی دانشگاه های سراسری برای دعوت به مصاحبه باشند. هر داوطلب اگر حد نصاب نمره ی هر دانشگاه را به دست آورد می تواند برای مصاحبه ی تخصصی در تاریخ های ذکر  شده توسط دانشگاه حضور یابد، به شرطی که آن دانشگاه را در انتخاب رشته خود، انتخاب کرده باشد. هر داوطلب آزمون ورودی دکتری تخصصی سراسری سال ۱۳۹۶، می تواند نمره (تراز) کل خود را با مراجعه به سایت رسمی سازمان سنجش و آموزش کشور (sanjesh.org) بیابد و با توجه به نمره ی خود، وارد مرحله ی بعدی یعنی مصاحبه تخصصی شود، داوطلبان در صورت رسیدن به حد نصاب نمره ی دانشگاه مورد نظر، باید به فکر مصاحبه تخصصی باشد، از این رو نحوه ی امتیاز دهی اساتید داور در روز مصاحبه ر ابه صورت ذیل بیان کرده ایم.

آیین نامه ی نحوه ارزیابی مصاحبه شوندگان دکتری تخصصی سراسری سال ۱۳۹۶:

در مصاحبه های آزمون دکتری (Ph.D) سال ۱۳۹۶، ۴۰ درصد نمره به سوابق پژوهشی، ۳۰ درصد به سوابق آموزشی و ۳۰ درصد نیز به ارزیابی های جلسه مصاحبه اختصاص داده شده است که در ذیل نحوه ی امتیاز دهی را بیان کرده ایم.

جدول ۱- نحوه محاسبه امتیازات پژوهشی (حداکثر ۴۰ امتیاز)

ردیف نوع فعالیت حداکثر امتیاز نحوه ارزیابی (طبق نظر کمیته مصاحبه کننده)
۱ ۱-۱ مقالات علمی – پژوهشی (داخلی و خارجی) مرتبط با رشته تحصیلی ۲۲ امتیاز هر مقاله ۷ امتیاز

گواهی ثبت اختراع بین المللی تا ۷ و داخلی تا ۵ امتیاز

برگزیدگی داخلی تا ۳ و خارجی تا ۷ امتیاز

۱-۲ گواهی ثبتب اختراع مورد تأیید سازمان پژوهش علمی و صنعتی ایران
۱-۳ برگزیدگی در جشواره های علمی معتبر بین المللی (خوارزمی، فارابی، رازی و ابن سینا)
۲ مقالات علمی، ترویجی مرتبط با رشته تحصیلی ۶ امتیاز هر مقاله تا ۳ امتیاز مطابق ایین نامه ارتقاء
۳ مقالات چاپ شده در کنفرانس های معتبر (داخلی و یا خارجی) ۴ امتیاز هر مقاله خارجی تا ۲ و داخلی ۱ امتیاز
۴ تألیف یا ترجمه کتاب مرتبط با رشته تحصیلی ۴ امتیاز
۵ کیفیت پایان نامه کارشناسی ارشد ۴ امتیاز عالی تا ۴ و بسیار خوب تا ۲ امتیاز

جمع ۴۰ امتیاز

 

جدول ۲ – نحوه محاسبه امتیازات آموزشی (حداکثر ۳۰ امتیاز)

ردیف نوع فعالیت حداکثر امتیاز نحوه ارزیابی (طبق نظر کمیته مصاحبه کننده)
۶ معدل و کیفیت دانشگاه محل تحصیل دوره کارشناسی تا ۶ امتیاز
۷ معدل و کیفیت دانشگاه محل تحصیل دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته تا ۵ امتیاز
۸ طول مدت تحصیلی در دوره کارشناسی ۳ امتیاز
۹ طول مدت تحصیل در دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته ۳ امتیاز
۱۰ برگزیدگان المپیادهای علمی – دانشجویی ۵ امتیاز رتبه ۱ تا ۳، ۵ امتیاز، رتبه ۴ تا ۶، ۴ امتیاز، رتبه ۷ تا ۹، ۳ امتیاز، رتبه ۱۰ تا ۱۲، ۲ امتیاز و رتبه ۱۳ تا ۹۵، ۱ امتیاز
۱۱ داشتن مدرک زبان معتبر ۸ امتیاز طبق جدول شماره ۴

جمع ۳۰ امتیاز

 

جدول ۳- نحوه محاسبه امتیازات مصاحبه (حداکثر ۳۰ امتیاز)

ردیف نوع فعالیت حداکثر امتیاز نحوه ارزیابی (طبق نظر کمیته مصاحبه کننده)
۱۲ تسلط در تجزیه و تحلیل مسائل علمی و پاسخ گویی به سؤالات ۳ امتیاز
۱۳ وسعت نظر، نوآوری و کارآفرینی ۳ امتیاز
۱۴ شخصیت، متانت و نحوه تعامل ۳ امتیاز
۱۵ نگرش و اطلاعات فناورانه مرتبط با رشته تحصیل ۳ امتیاز
۱۶ توانایی فن بیان و انتقال مطالب ۳ امتیاز
۱۷ همراستایی زمینه پژوهشی داوطلب با اولویت های علمی اعضای گروه ۱۵ امتیاز

جمع ۳۰ امتیاز

 

جدول شماره ۴- همترازی نمرات آزمون های ملی و بین المللی زبان انگلیسی

MSRT

MCHE

IELTS

Equivalent

TOEFL

IBT

TOEFL

Computer

TOEFL PAPER +

TOLIMO

حداکثر امتیاز
۹۵-۱۰۰ ۷٫۵-۹٫۰ ۱۲۰-۱۱۳ ۳۰۰-۲۶۳ ۶۸۰-۶۲۵ ۸
۹۰ ۷ ۱۰۰ ۲۵۰ ۶۰۰ ۸
۸۵ ۶٫۵ ۹۱-۹۰ ۲۳۲ ۵۷۵ ۷
۸۰ ۶ ۸۰-۷۹ ۲۱۳ ۵۵۰ ۶
۷۵ ۵٫۵ ۷۰-۶۹ ۱۹۶ ۵۲۵ ۵
۷۰ ۵٫۰ ۶۰-۵۶ ۱۷۳ ۵۰۰ ۴
۶۵ ۴٫۵ ۵۰-۴۹ ۱۵۲ ۴۷۵ ۳
۵۵ ۴٫۰ ۴۰-۳۹ ۱۳۳ ۴۵۰ ۲
۴۵ ۳٫۵ ۳۰-۲۹ ۱۱۳ ۴۲۵ ۱

 

راه کارهای آمادگی برای روز مصاحبه دکتری سراسری ۹۶:

هر داوطلب آزمون ورودی دکتری تخصصی سراسری ۹۶ با داشتن اعتماد به نفس کامل، می تواند در بسیاری از موارد ذکر شده در مصاحبه آزمون دکتری تخصصی سراسری ۹۶، اتیاز لازم را کسب نماید، پوشیدن لباس رسمی در روز مصاحبه، نظر اساتید داور را به شما جلب خواهد کرد. پیشنهاد ما به شما این است که در روز مصاحبه، حتماً پوشش مناسبی داشته باشید و نظم را رعایت نموده و مروری بر پایان نامه کارشناسی ارشد و سوابق علمی – پژوهشی خود داشته باشید تا در روز مصاحبه دچار استرس نشوید  با آگاهی از آیین نامه نحوه ارزیابی مصاحبه، امتیاز لازم برای قبولی در دانشگاه مورد نظر را به دست آورید و در بهترین دانشگاه قبول شوید.

مراحل مصاحبه دکتری تخصصی آزاد ۹۶:

داوطلبان آزمون ورودی دکتری تخصصی دانشگاه آزاد ۹۶ پس از مشاهده کارنامه ی اولیه خود در سایت رسمی سنجش و آموزش کشور (sanjesh.org) در ۲۸ فرورودین و انتخاب رشته ی صحیح بر اساس نمره ی سب شده توسط داوطلب در سایت رسمی دانشگاه آزاد (azmoon.org) باید منتظر اعلام لیست حد نصاب نمره دانشگاه های آزاد باشند که در صورت کسب حد نصاب نمره ی لازم دانشگاه مورد نظر، باید در تاریخ مصاحبه تخصصی اعلام شده توسط دانشگاه حضور یابند و اگر بتوانند امتیاز لازم در مرحله ی مصاحبه را کسب نمایند، نتیجه ی قبولی نهایی توسط دانشگاه به داوطلب آزمون ورودی دکتری تخصصی دانشگاه آزاد ۹۶ اعلام می گردد. با توجه به ادغام آزمون ورودی دکتری تخصصی دانشگاه آزاد ۹۶ با آزمون ورودی دکتری (Ph.D) دانشگاه سراسری ۹۶ و افزایش تأثیر مصاحبه ی تخصصی دکتری دانشگاه آزاد ۹۶ از ۲۵ به ۵۰ درصد، مصاحبه ی تخصصی آزمون ورودی دانشگاه آزاد ۹۶ بسیار مهم  می باشد که داوطلبان دوره ی دکتری تخصصی دانشگاه آزاد باید به نحوه ی امتیاز دهی مصاحبه کنندگان مسلط باشند تا بتوانند در روز مصاحبه، امتیاز لازم را کسب کرده و در بهترین دانشگاه قبول شوند.

آیین نامه نحوه ارزیابی مصاحبه شوندگان دکتری تخصصی دانشگاه آزاد سال ۱۳۹۶:

در مصاحبه های آزمون دکتری تخصصی دانشگاه آزاد سال ۱۳۹۶، ۴۰ درصد نمره به سوابق پژوهشی، ۳۰ درصد به سوابق آموزشی و ۳۰ درصد نیز به ارزیابی های جلسه مصاحبه اختصاص داده شده است که در ذیل نحوه ی امتیاز دهی را بیان کرده ایم.

۱- نحوه محاسبه امتیازات پژوهشی (حداکثر ۴۰ امتیاز)

ردیف نوع فعالیت حداکثر امتیاز نحوه ارزیابی (طبق نظر کمیته مصاحبه کننده)
۱ ۱-۱ مقالات علمی – پژوهشی (داخلی و خارجی) مرتبط با رشته تحصیلی ۲۲ امتیاز هر مقاله ۷ امتیاز

گواهی ثبت اختراع بین المللی تا ۷ و داخلی تا ۵ امتیاز

برگزیدگی داخلی تا ۳ و خارجی تا ۷ امتیاز

۱-۲ گواهی ثبتب اختراع مورد تأیید سازمان پژوهش علمی و صنعتی ایران
۱-۳ برگزیدگی در جشواره های علمی معتبر بین المللی (خوارزمی، فارابی، رازی و ابن سینا)
۲ مقالات علمی، ترویجی مرتبط با رشته تحصیلی ۶ امتیاز هر مقاله تا ۳ امتیاز مطابق ایین نامه ارتقاء
۳ مقالات چاپ شده در کنفرانس های معتبر (داخلی و یا خارجی) ۴ امتیاز هر مقاله خارجی تا ۲ و داخلی ۱ امتیاز
۴ تألیف یا ترجمه کتاب مرتبط با رشته تحصیلی ۴ امتیاز
۵ کیفیت پایان نامه کارشناسی ارشد ۴ امتیاز عالی تا ۴ و بسیار خوب تا ۲ امتیاز

جمع ۴۰ امتیاز

 

۲ – نحوه محاسبه امتیازات آموزشی (حداکثر ۳۰ امتیاز)

ردیف نوع فعالیت حداکثر امتیاز نحوه ارزیابی (طبق نظر کمیته مصاحبه کننده)
۶ معدل و کیفیت دانشگاه محل تحصیل دوره کارشناسی تا ۶ امتیاز
۷ معدل و کیفیت دانشگاه محل تحصیل دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته تا ۵ امتیاز
۸ طول مدت تحصیلی در دوره کارشناسی ۳ امتیاز
۹ طول مدت تحصیل در دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته ۳ امتیاز
۱۰ برگزیدگان المپیادهای علمی – دانشجویی ۵ امتیاز رتبه ۱ تا ۳، ۵ امتیاز، رتبه ۴ تا ۶، ۴ امتیاز، رتبه ۷ تا ۹، ۳ امتیاز، رتبه ۱۰ تا ۱۲، ۲ امتیاز و رتبه ۱۳ تا ۹۵، ۱ امتیاز
۱۱ داشتن مدرک زبان معتبر ۸ امتیاز طبق جدول شماره ۴

جمع ۳۰ امتیاز

 

۳- نحوه محاسبه امتیازات مصاحبه (حداکثر ۳۰ امتیاز)

ردیف نوع فعالیت حداکثر امتیاز نحوه ارزیابی (طبق نظر کمیته مصاحبه کننده)
۱۲ تسلط در تجزیه و تحلیل مسائل علمی و پاسخ گویی به سؤالات ۳ امتیاز
۱۳ وسعت نظر، نوآوری و کارآفرینی ۳ امتیاز
۱۴ شخصیت، متانت و نحوه تعامل ۳ امتیاز
۱۵ نگرش و اطلاعات فناورانه مرتبط با رشته تحصیل ۳ امتیاز
۱۶ توانایی فن بیان و انتقال مطالب ۳ امتیاز
۱۷ همراستایی زمینه پژوهشی داوطلب با اولویت های علمی اعضای گروه ۱۵ امتیاز

جمع ۳۰ امتیاز

 

جدول شماره ۴- همترازی نمرات آزمون های ملی و بین المللی زبان انگلیسی

MSRT

MCHE

IELTS

Equivalent

TOEFL

IBT

TOEFL

Computer

TOEFL PAPER +

TOLIMO

حداکثر امتیاز
۹۵-۱۰۰ ۷٫۵-۹٫۰ ۱۲۰-۱۱۳ ۳۰۰-۲۶۳ ۶۸۰-۶۲۵ ۸
۹۰ ۷ ۱۰۰ ۲۵۰ ۶۰۰ ۸
۸۵ ۶٫۵ ۹۱-۹۰ ۲۳۲ ۵۷۵ ۷
۸۰ ۶ ۸۰-۷۹ ۲۱۳ ۵۵۰ ۶
۷۵ ۵٫۵ ۷۰-۶۹ ۱۹۶ ۵۲۵ ۵
۷۰ ۵٫۰ ۶۰-۵۶ ۱۷۳ ۵۰۰ ۴
۶۵ ۴٫۵ ۵۰-۴۹ ۱۵۲ ۴۷۵ ۳
۵۵ ۴٫۰ ۴۰-۳۹ ۱۳۳ ۴۵۰ ۲
۴۵ ۳٫۵ ۳۰-۲۹ ۱۱۳ ۴۲۵ ۱

 



 

راه کارهای آمادگی برای روز مصاحبه دکتری تخصصی دانشگاه آزاد سال ۱۳۹۶:

داوطلبان دوره دکتری (Ph.D) دانشگاه آزاد باید در روز مصاحبه ی تخصصی، با پوششی مناسب حضور یابند و با اعتماد به نفس کامل بر موضوعاتی چون پایان نامه کارشناسی ارشد، زبان انگلسی، مقالات علمی، پژوهشی و … تسلط داشته باشند تا بتوانند امتیاز لازم برای قبولی را کسب نمایند، برای این امر، توصیه ما این است که داوطلبان دوره دکتری تخصصی دانشگاه آزاد با مطالعه ی کامل ایین نامه ی نحوه ارزیابی مصاحبه شوندگان دکتری (Ph.D) دانشگاه آزاد و استفاده از این مقاله و تسلط بر موضوع پایان نامه کارشناسی ارشد، زبان و .. .بیشترین امتیاز را کسب کرده و در بهترین دانشگاه قبول شوند.

ظرفیت پذیرش دکتری تخصصی ۹۶:

اطلاع از ظرفیت پذیرش هر دانشگاه در رشته ی مورد نظر در مقطع دکتری، امری مهم وئ ضروری است، چون هر داوطلب با اطلاع از ظرفیت  پذیرش دانشگاه های سراسری و آزاد، میت واند در انتخاب محل های دانشگاهی خود، با دقت بیشتری اقدام نماید تا بتواند در بهترین دانشگاه قبول شود. آزمون دکتری تخصصی در ۷ گروه آزمایشی، علوم انسانی، علوک پایه، فنی و مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی، هنر، دامپزشکی و زبان برگزار می شود که داوطلب هر گروه آزمایشی با اطلاع از دانشگاه های پذیرنده هر رشته و ظرفیت هر دانشگاه در رشته مورد نظر، می تواند بهترین انتخاب ها را داشته باشد، برای این امر، داوطلبان می توانند دفترچه ی انتخاب رشته دکتری تخصصی سال ۹۶ را مشاده کنند و یا از نرم افزار تخصصی انتخاب رشته دکتری (Ph.D) دانشگاه های سراسری و آزاد استفاده نمایند.

ظرفیت پذیرش دکتری سراسری ۹۶:

اطلاع از ظرفیت پذیرش دانشگاه های پذیرنده گروه های آزمایشی علوم نسانی، علوم پایه، فنی و مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی، هنر، دامپزشکی و زبان در دانشگاه های سراسری اعم از دانشگاه های روزانه، نوبت دوم، پیام نور، غیر انتفاعی و پردیس های خودگردان امری مهم و ضروری است، چون هر داوطلب با توجه به نمره ی به دتس آمده و حد نصاب نمره ی دانشگاه های سراسری، حق ۵۰ انتخاب محل دارد، پس باید در انتخاب ها دقت بیشتری به عمل آورند تا بتوانند با توجه به ظرفیت پذیرش هر دانشگاه سراسری، در بهترین دانشگاه در مرحله ی مصاحبه، بالاترین امتیاز را کسب کرده و قبول شوند.

ظرفیت پذیرش دانشجو در دوره های مختلف آزمون دکتری تخصصی سال ۹۶، تعداد سیزده هزار  و پنجاه نفر می باشد که از تعداد ۱۳ هزار و ۵۰ نفر پذیرش، ۱۹۲ ظرفیت به بورس اعزام به خارج اختصاص یافته است، دوره های روزانه دانشگاه ۸  هزار و ۳۵۰ نفر ظرفیت، دوره های نوبت دوم دانشگاه یک هزار و ۹۱۶ نفر ظرفیت، دانشگاه پیام نور ۳۲۷ نفر ظرفیت، پردیس های خودگردان یک هزار و ۹۵۳ ظرفیت و دانشگاه های غیر انتفاعی ۳۱۲ ظرفیت اعلام کرده اند که در جدول ذیل خلاصه گردیده است و برای اطلاعات دقیق می توانید از دفترچه انتخاب رشته تخصصی دانشگاه سراسری۹۶ استفاده نمایید.

دوره تحصیلی ظرفیت پذیرش
بورس اعزام به خارج ۱۹۲
روزانه ۸۳۵۰
نوبت دوم ۱۹۱۶
پیام نور ۳۲۷
پردیس خودگردان ۱۹۵۳
غیر انتفاعی ۳۱۲

 

همچنین برای اطلاع از ظرفیت دانشگاه های سراسری پذیرنده گروه آزمایشی علوم انسانی اینجا را کلیک کنید.

همچنین برای اطلاع از ظرفیت دانشگاه های سراسری پذیرنده گروه علوم پایه اینجا را کلیک کنید.

همچنین برای اطلاع از ظرفیت دانشگاه های سراسری پذیرنده گروه فنی و مهندسی اینجا را کلیک کنید.

همچنین برای اطلاع از ظرفیت دانشگاه های سراسری پذیرنده گروه هنر  اینجا را کلیک کنید.

همچنین برای اطلاع از ظرفیت دانشگاه های سراسری پذیرنده گروه دامپزشکی اینجا را کلیک کنید.

همچنین برای اطلاع از ظرفیت دانشگاه های سراسری پذیرنده زبان اینجا را کلیک کنید.

 

ظرفیت پذیرش دکتری تخصصی دانشگاه آزاد ۹۶:

اطلاع از ظرفیت پذیرش هر دانشگاه آزاد در مقطع دکتری، امری مهم و ضروری برای انتخاب رشته داوطلبان آزمون ورودی دکتری (Ph.D) دانشگاه آزاد می باشد، چون داوطلبان در هر گروه آزمایشی علوم انسانی، علوم پایه، کشاورزی و منابع طبیعی، فنی و مهندسی، هنر، دامپزشکی و زبان باید اطلاعات کامل و دقیق از ظرفیت هر دانشگاه را داشته باشند تا بتوانند با یک انتخاب رشته صحیح و دقیق، در بهترین دانشگاه پس از مصاحبه قبول شوند. ظرفیت پذیرش در دانشگاه آزاد در مقطع دکتری در حدود ۱۲ هزار نفر می باشد و ظرفیت پذیرش در تمام رشته محل های گروه های فنی و مهندسی، علوم پایه و کشاورزی و منابع طبیعی در هر دانشگاه ۱۵ نفر و در تمام رشته محل های گروه علوم انسانی، هنر و علوم پزشکی در هر دانشگاه ۱۸ نفر می باشد که برای اطلاع دقیق از ظرفیت تمامی دانشگاه های آزاد پذیرنده ی هر رشته از گروه های آزمایشی متفاوت می توانید از دفترچه انتخاب رشته تخصصی دکتری (Ph.D) دانشگاه آزاد استفاده نمایید.

دکتری بدون آزمون ۹۶:

یکی از دغدغه های اصلی داوطلبان آزمون ورودی دکتری تخصصی ۹۶، قبولی در دانشگاه می باشد، همچنین افرادی که نتوانستند در روز آزمون حضور داشته باشند و یا موفق به ثبت نام شنده اند، نگران آینده ی تحصیلی خود در مقطع دکتری می باشند، برای این امر، داوطلبان می توانند در دانشگاه های بدون کنکور آزمون ورودی دکتری (Ph.D) شرکت نمایند. پذیرش بدون کنکور دکتری تخصصی سال ۹۶ که به عنوان دکتری (Ph.D) استعداد درخشان هم شناخته می شود بر اساس شرایطی خاص می باشد که مهم ترین شرط آن کسب نمره ی بالا در مقطع کارشناسی ارشد و متجانس بودن رشته در مقطع دکتری با مقطع کارشناسی ارشد می باشد. که در ادامه به شرایط اختصاصی آن می پردازیم. داوطلبان برای اطلاع دقیق می توانند از دفترچه انتخاب رشته بدون کنکور دکتری تخصصی ۹۶ استفاده نمایند و یا از نرم افزار تخصصی انتخاب رشته دکتری Ph.D دانشگاه های سراسری و آزاد ۹۶ استفاده نمایند.

دکتری بدون آزمون دانشگاه سراسری ۹۶ که به عنوان دکتری تخصصی استعداد درخشان هم شناخته می شود، راهی جدید برای کسانی است که در آزمون ورودی دکتری تخصصی سراسری سال ۹۶ قبول نشده اند، البته افراد با شرایط پذیرش بدون آزمون در مقطع دکتری را داشته باشند که در ذیل آیین نامه جدید پذیرش بدون آزمون استعدد های درخشان در مقطع دکتری در دانشگاه های سراسری را بیان کرده ایم و هر متقاضی باید شرایط زیر را برای ورود بدون کنکور در دکتری تخصصی سراسری ۹۶ داشته باشد:

۱- بیش از دو سال از تاریخ دانش آموختگی متقاضی نگذشته باشد.

۲- کسب حداقل ۷۰ اتیاز از فعالیت های آموزشی، پژوهشی و مصاحبه

۳- داشتن میانگین کل ۱۶ در دوره کارشناسی و میانگین ۱۷ (بدون احتساب نمره پایان نامه) در دوره کارشناسی ارشد (یا میانگین هم تراز شده ی هر یک از دوره های مذکور طبق دستور العمل مصوب شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه)

۴- کسب حداقل نمره ۵۰ از آزمون زبان (MCHE یا معادل آن در سایر آزمون ها) قبل از آزمون جامع دکتری (مطالبق با آیین نامه دوره دکتری مصوب وزارت)

۵- نحوه ی امتیاز دهی به داوطلبان در هر یک از ردیف های جدول ارزیابی، طبق دستورالعمل مصوب شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه خواهد بود که لازم است قبل از ثبت نام متقاضیان، از طریق فراخوان دانشگاه به اطلاع همگان برسد.

همچنین آیین نامه پذیرش بدون کنکور دکتری (Ph.D) سراسی سال ۹۶ شامل دو تبصره به صورت ذیل می باشد:

  • دانشگاه پیام نور، آزاد اسلامی، غیر دولتی، غیر انتفاعی و پردیس های بین الملل (خودگردان) مجاز به استفاده از این آیین نامه برای پذیرش استعداد درخشان در دوره ی دکتری نیستند.
  • پذیرش دانش آموختگان حائز شرایط این آیین نامه بدون شهریه تحصیلی است.

متقاضیان ورود بدون آزمون در مقطع دکتری در دانشگاه سراسری، باید شرایطی که در بالا ذکر شد را داشته باشند تا بتوانند بدون آزمون وارد مرحله ی مصاحبه شده و در دانشگاه مورد نظر قبول شوند. هر فرد، فقط یک بار تا اول شهریورماه هر سال می توانست به پذیرش در دانشگاه مورد نظر اقدام کند. در ضمن، کلیه متقاضیان پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در مقطع دکتری (Ph.D) 96 صرفاً به صورت مستقیم بر اساس  فراخوان دانشگاه می توانند ثبت نام نمایند. برای مثال، شرایط و رشته های بدون آزمون دکتری تخصصی ۹۶ دانشگاه تربیت مدرس به شرح ذیل می باشد و برای اطلاع دقیق از تمامی دانشگاه های بدون کنکور در مقطع دکتری، می توانید از نرم افزار تخصصی انتخاب رشته دکتری (Ph.D) بدون آزمون استفاده نمائید.

شرایط و رشته های دارای پذیرش دکتری بدون آزمون ۹۶ دانشگاه تربیت مدرس:

  • داوطلبان بایستی دانش آموخته یا دانشجوی نیمسال آخر دوره های روزانه و شبانه کارشناسی ارشد دانشگاه های دولتی معتبر داخل کشور مورد تأیید وزارتین ((علوم، تحقیقات و فناوری)) و (( بهداشت، درمان و آموزش پزشکی)) (به تشخیص دانشگاه) باشد.

تبصره ۱: اتباع غیر ایرانی و دانش آموختگان دانشگاه های خارج از کشور مجاز به درخواست پذیرش از این طریق نمی باشند:

داوطلبان لازم است دارای حداقل معدل کارشناسی و کارشناسی ارشد بدون احتساب نمره پایان نامه به شرح زیر باشد:

حداقل معدل مقطع کارشناسی ارشد بدون احتساب نمره پایان نامه بر اساس ضریب همترازی دانشگاه

ال) برای دانش آموختگان دانش های اصفها، تبریز، تهران، شهید بهشتی، شیراز، صنعتی امیر کبیر، صنعتی اصفهان، صنعتی شریف، علامه طباطبایی، علم و صنعت، فردوسی مشهد، هنر اسلامی تبریز، هنر اصفهان، هنر تهران، و دانشگاه های علوم پزشکی اصفها، ایران، تبریز، تهران، شهید بهشتی، شیراز و مشهد: نمره ۱۶

ب) برای دانش آموختگان یا دانشجویان نمیسال آخر دانشگاه های دولتی مراکز استبان به غیر از بند الف: ۱۷

ج) برای دانش آموختگان یا دانشجویان نمسال آخر سایر دانشگاه های دولتی ۱۸٫۲۸

مدرک کارشناسی ارشد داوطلب باید در رشته تحصیلی متناسب با رشته تحصیلی مورد تقاضا در دوره ی دکتری به تشخیص و تأیید دانشگاه باشد.

تا زمان انتشار اطلاعیه بیش از ۲ سال از مزان فارغ التحصیلی مقطع کارشناسی ارشد داوطلبان گذشته باشد.

 

شرایط و ضوابط اختصاصی:

دانش آموختگان و دانشجویان نیمسال اخر دوره کارشناسی ارشد (در مهلت مجاز دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد مربوطه) در صورت دارا بودن یکی از شرایط زیر، می توانند بدون شرکت در آزمون کتبی نیمه متمرکز دوره های دکتری تخصصی سازمان سنجش آموزش کشور، داوطلب ادامه تحصیل در دوره های دکتری تخصصی دانشگاه تربیت مدرس شوند:

  • حداقل ۲ مقاله علمی – پزوهشی چاپ شده یا دارای نامه پذیرش چاپ قطعی مقاله در مجلات معتبر که یک مقاله الزاماً مستخرج از پایان نامه و داده های حاصل از آن باشد و مقاله دیگر مرتبط با موضوع پایان نامه دوره کارشناسی ارشد داوطلب باشد.

تبصره ۲: در صورتی که داوطلب دارای حداقل یک مقاله علمی پژوهشی مستخرج از پایان نامه چاپ شده یا دارای نامه پذیرش چاپ قطعی در مجلات نمیاه شده برتر JCR (مورد تأیید استاد راهنمای اصلی داوطلب) باشد و یا حذف نام اساتید راهنما و مشاور نویسنده اول تلقی شود. داوطلب می تواند به صورت مشروط درخواست پذیرش نماید و در صورت تأیید مقاله ارائه شده توسط گروه آموزشی ذی ربط امکان بررسی درخواست پذیرش داوطلب فراهم خواهد شد.

  • حداقل ۱ مقاله علمی- پزوهشی چاگ شده یا دارای نامه پذیرش چاپ قطعی مقاله مستخرج از پایان نامه همراه با ارائه گواهی حداقل ۱ ثبت اختراع مورد تأیید سازمان پزوهش های علمی و صنعتی ایران با ارائه گواهی برگزیدگی در حداقل ۱ جشنواره علمی معتبر.
  • گواهی حداقل ۲ ثبت اختراع بین المللی مورد تأیید سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران همراه با ارائه گواهی برگزیدگی در حداقل ۱ جشنواره علمی معتبر.
  • گواهی برگزیدگی در حداقل ۱ جشنواره علمی معتبر بین المللی مورد تأیید مراجع ذی صلاح همراه با ارئه گواهی حداقل ۱ ثبت اختراع مرتبط با رشته های مرود تقاضا مورد تأیید سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران

تبصره ۳: احراز شرایط و ضوابط اختصاصی شرط لازم برای بررسی درخواست پذیشرش داوطلبان می باشد و کسب حداقل ۷ امتیاز مستندات مربوطه به تشخیص کمیته مصاحبه کننده گروه آموزشی مربوطه الزامی است و چنانچه داوطلبی در صورت راه یابی به جلسه آزمون شفاهی، وفق نظر کمیته مصاحبه کننده موفق به کسب حداقل امتیاز لازم نشود از فهرست داوطلبان واجد شرایط اولیه پذیرش حذف خواهد شد.

رشته های بدون آزمون دکتری تخصصی دانشگاه تربیت مدرس

ردیف دانشکده علوم انسانی
۱ آب و هواشناسی
۲ آموزش زبان انگلیسی
۳ آموزش زبان روسی
۴ آموزش زبان فرانسه
۵ باستان شناسی – پیش از تاریخ
۶ باستان شناسی – دوران اسلامی
۷ باستان شناسی – دوران تاریخی
۸ برنامه ریزی درسی
۹ تاریخ – بعد از اسلام
۱۰ تاریخ – تاریخ اسلام
۱۱ تکنولوژی آموزشی
۱۲ جامعه شناسی – جامعه شناسی سیاسی
۱۳ جامعه شناسی – جامعه شناسی فرهنگی
۱۴ جغرافیا و برنامه ریزی شهری
۱۵ جغرافیای سیاسی – سازمان سیاسی فضا
۱۶ روابط بین الملل
۱۷ روانشناسی
۱۸ زبان شناسی
۱۹ زبان و ادبیات فارسی
۲۰ زبان و ادبیات فارسی – ادبیات غنایی
۲۱ زبان و ادبیات عربی
۲۲ علوم سیاسی – مسائل ایران
۲۳ علوم سیاسی – مسائل ایران
۲۴ علوم قرآن و حدیث
۲۵ فلسفه – فلسفه مشاء
۲۶ فلسفه – منطق
۲۷ فیزیولوژی ورزشی – بیوشیمی و متابولیسم ورزشی
۲۸ مدیریت ورزشی – مدیریت بازاریابی و رسانه های ورزشی
۲۹ مطالعات زنان – حقوق زن در اسلام

 

ردیف دانشکده مدیریت و اقتصاد
۳۰ اقتصاد – اقتصاد سلامت
۳۱ حسابداری
۳۲ سیاستگذاری علم و فناوری
۳۳ علم اطلاعات و دانش شناسی – مدیریت اطلاعات و دانش
۳۴ علوم اقتصادی – اقتصاد بین الملل
۳۵ مدیریت دولتی – تصمیم گیری و خط مشی گذاری عمومی
۳۶ مدیریت راهبردی
۳۷ مدیریت صنعتی – استراتژی صنعتی
۳۸ مدیریت فناوری اطلاعات – کسب و کار هوشمند

 

ردیف دانشکده حقوق
۳۹ حقوق خصوصی
۴۰ حقوق کیفری و جرم شناسی

 

ردیف کشاورزی
۴۱ اصلاح نژاد دام
۴۲ بیماری شناسی گیاهی
۴۳ بیوتکنولوژی کشاورزی
۴۴ ترویج و آمزوش کشاورزی پایدار – ترویج کشاورزی پایدار و منابع طبیعی
۴۵ تغذیه دام
۴۶ حشره شناسی کشاورزی
۴۷ زراعت
۴۸ ژنتیک و به نژادی گیاهی
۴۹ علوم طیور
۵۰ علوم و مهندسی آب – آبیاری و زهکشی
۵۱ علوم مهندسی آب، آبیاری و زهکشی
۵۲ علوم و مهندسی باغبانی – اصلاح و بیو تکنولوژی گیاهی باغبانی
۵۳ علوم و مهندسی باغبانی – فیزیولوژی تولید و پس از برداشت گیاهان باغبانی
۵۴ علوم و مهندسی صنایع غذایی – زیست فناوری مواد غذایی
۵۵ مدیریت حاصلخیزی و زیست فناوری خاک – شیمی و آلودگی خاک
۵۶ مهدیس اقتصاد کشاورزی – بازاریابی محصولات کشاورزی
۵۷ مهندسی مکانیک بیو سیستم – انرژی های تجدید پذیر
۵۸ مهندسی مکانیک بیو سیستم – فناوری پس از  برداشت
۵۹ مهندسی مکانیک بیو سیستم – طراحی ماشین های کشاورزی

 

ردیف دانشکده منابع طبیعی
۶۰ تکثیر و پرورش آبزیان
۶۱ زیست شناسی دریا – جانوران دریا
۶۲ شیلات – عمل آوری فرآورده های شیلاتی
۶۳ علوم جنگل – جنگل شناسی و اکولوژی جنگل
۶۴ علوم جنگل – جنگلداری
۶۵ علوم و مهندسی آبخیز – حفاظت آب و خاک
۶۶ علوم و مهندی آبخیز – مدیریت حوزه های آبخیز
۶۷ علوم و مهندسی مرتع
۶۸ محیط زیست – آلودگی محیط زیست
۶۹ مهندسی صنایع چوب و فرآورده های سلولزی – کامپوزیت های لیگنو سلولزی

 

ردیف دانشکده علوم پایه
۷۰ زمین شناسی – زمین شناسی مهندسی
۷۱ زمین شناسی – پترولوژی
۷۲ زمین شناسی – زمین شناسی اقتصادی
۷۳ شیمی – شیمی آلی
۷۴ شیمی – شیمی تجزیه
۷۵ شیمی – شیمی فیزیک
۷۶ شیمی – شیمی معدنی
۷۷ فیزیک – اتمی مولکولی

 

ردیف دانشکده علوم زیستی
۷۸ بیوشیمی
۷۹ بیوفیزیک
۸۰ زیست فناوری (نانو بیوتکنولوژی)
۸۱ زیست شناسی – فیزیولوژی گیاهی)
۸۲ زیست شناسی، ژنتیک مولکولی

 

ردیف دانشکده علوم ریاضی
۸۳ ریاضی کاربردی – آنالیز عددی
۸۴ ریاضی محض – آنالیز
۸۵ ریاضی محض – جبر
۸۶ ریاضی محض – هندسی (توپولوژی)

 

ردیف دانشکده مهندسی مواد معدن (فنی و مهندسی)
۸۷ فناوری نانو – نانو مواد
۸۸ مهندسی متالوژی و مواد – سرامیک
۸۹ مهندسی متالوژی و مواد – شناسایی و انتخاب مواد
۹۰ مهندسی معدل – استخراج مواد معدنی

 

ردیف دانشکده مهندسی صنایع و سیستم ها
۹۱ مهندسی صنایع
۹۲ مهندسی فناوری اطلاعات – مدیریت سیستم های اطلاعاتی

 

ردیف دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر
۹۳ مهندسی برق – الکترونیک
۹۴ مهندسی برق – قدرت
۹۵ مهندسی برق – کنترل
۹۶ مهندسی برق – مخابرات (سیستم)
۹۷ مهندسی برق – مخابرات (میدان و امواج)
۹۸ مهندسی پزشکی – بیو الکتریک)
۹۹ مهندسی کامپیوتر – نرم افزار

 

ردیف دانشکده مهندسی شیمی
۱۰۰ مهندسی پلیمر – فرآورش
۱۰۱ مهندسی شیمی
۱۰۲ مهندسی شیمی – بیو تکنولوژی
ردیف دانشکده مهندسی عمران و محیط زیست
۱۰۳ مهندسی عمران – حمل و نقل
۱۰۴ مهندسی عمران – راه و ترابری
۱۰۵ مهندسی عمران – ژئو تکنیک
۱۰۶ مهندسی عمران – سازه
۱۰۷ مهندسی عمران – مهندسی آب و سازه های هیدرولیکی
۱۰۸ مهندیس عمران – مهندسی زلزله
۱۰۹ مهندسی عمران – مهندسی محیط زیست
ردیف دانشکده مهندسی مکانیک
۱۱۰ مهندی مکانیک – تبدیل انرژی
۱۱۱ مهندسی مکانیک – ساخت و تولید
۱۱۲ مهندسی هوافضا- دینامیک پرواز و کنترل
۱۱۳ مهندسی هوا فضا – سازه های هوایی
ردیف دانشکده هنر و معماری
۱۱۴ پژوهش هنر
۱۱۵ شهرسازی- برنامه ریزی شهری
۱۱۶ مدیریت پرویژه و ساخت
۱۱۷ معماری
۱۱۸ معماری منظر

 

دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد:

یکی از دغدغه های اصلی داوطلبان آزمون ورودی دکتری تخصصی دانشگاه آزاد ۹۶، قبولی در مرحله ی مصاحبه و در نتیجه قبولی در دانشگاه مورد نظر است، از این رو کسانی که در مرحله ی مصاحبه پذیرفته نشده اند و یا به هر دلیلی نتوانستند در آزمون ورودی دکتری (Ph.D)  ۹۶ دانشگاه آزاد ثبت نام نمایند و یا در روز آزمون ورودی دکتری تخصصی ۹۶ نتوانستند حضور یابند، می توانند در دوره ی دکتری تخصصی بدون آزمون دانشگاه آزاد ۹۶ ثبت نام نمایند. متقاضیان حضور در دوره دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد ۹۶، در صورتی که شرایط ذیل را داشته باشند می توانند در رشته های بدون آزمون دکتری تخصصی ۹۶ در دانشگاه های اعلام شده شرکت نمایند.

  • کلیه حائزین شرایط در خواست کننده دوره دکتری (D) دانشگاه آزاد ۹۶ شامل استعدادهای برتر و فارغ التحصیلان ممتاز بر اساس حداقل ۱۷ برای رشته های پزشکی و دامپزشکی، ۱۸٫۵ برای رشته های علوم انسانی و ۱۷٫۵ برای سایر رشته ها در مقطع کارشناسی ارشد مورد پذیرش بر اساس شاخص های پژوهشی – آموزشی قرار می گیرند.
  • دارا بودن حداقل نمره پایان نامه کارشناسی ارشد ۱۸٫۵ برای کلیه رشته ها
  • متجانس و همنام بودن رشته فارغ لاتحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد با رشته انتخابی در مقطع دکتری تخصصی.
  • داوطلبان دوره ی بدون آزمون در صورت کسب شرایط دعوت به مصاحبه، لازم است نسخه از فایل مقالات و تولیدات علمی چاپ شده در مجلات ISI یا مجلات علمی – پژوهشی فارسی زان و غیر فارسی زبان داخلی یا خارجی یا IISC خود را در زمان مصاحبه به گروه تخصصی مربوطه ارائه نمایند.
  • ترم تابستان و مرخصی بدو احتساب سنوات جزء تعداد نیمسال های مجاز نمی باشد.
  • دانشجویانی که دارای معادل سازی شده باشند، شامل پذیرش بدونن آزمون نمی شوند.

متقاضیانی که شرایط بالا را داشته باشند، می توانند در رشته های بدون آزمون دکتری تخصصی دانشگاه آزاد ۹۶ شرکت نمایند، برای اطلاع دقیق از تمامی رشته ها و دانشگاه های بدون آزمون دکتری (Ph.D) دانشگاه آزاد، می توانید دفترچه ی انتخاب رشته بدون آزمون دکتری تخصصی دانشگاه آزاد را مطالعه نمایید و یا از نرم افزار تخصصی انتخاب رشته بدون آزمون دکتری Ph.D دانشگاه آزاد ۹۶، استفاده نمایید.

بورسیه دکتری و ادامه تحصیل خارج از کشور:

متقاضیان بورس اعزام به خارج، بورسیه وزارتخانه ها، بورسیه سازمان ها و یا مؤسسات آموزش عالی دارای شرایط خاص در هر یک از رشته های تحصیلی، باید علاوه بر دارا بودن شرایط عمومی و اختصاصی مندرج در دفترچه های راهنمای ثبت نام (دفترچه ی شماره ۱) و دفترچه راهنمای انتخاب رشته دکتری (Ph.D) سال ۹۶ (دفتره شماره ۲۰) و همچنین احراز حد نصاب نمره مرحله ی ارزیابی تخصصی، واجد شرایط و ضوابط اختصاصی وزارتخانه و یا سازمان و یا ارگان بورس دهنده و یا مؤسسه آموزش عالی دارای شرایط خاص نیز باشند.

شرایط اختصاصی داوطلبان ویژه بورس خارج از کشور:

  • حداقل میانگین (معدل) نمره های دروس کارشناسی و کارشناسی ارشد ناپیوسته به ترتیب ۱۵ و ۱۷ تراز شده و دوره های کارشناسی ارشد پیوسته و یا دکتری حرفه ۱۷ تراز شده
  • حداکثر سن داوطلبان در زمان تقاضا ۳۰ سال باشد.

تبصره: حداکثر سن داوطلب بر حسب موارد، با توجه به شروط زیر می تواند افزایش یابد.

۱-۲- ایثارگران (فرزندان و همسران شهدا، جانبازان ۲۵% و بالاتر و فرزندان و همسران آنان، آزادگان و فرزندان و همسران آنان) حداکثر سن ۳۳ سال می باشد.

۲-۲- مربیان (رسمی قطعی و یا رسمی آزمایشی) عضو هیأت علمی واجد شرایط، حداکثر سن ۳۳ سال می باشد.

نحوه پذیرش بورس و اعزام:

  • شرکت در آزمون ورودی دوره دکتری تخصصی سال ۹۶ و کسب حد نصاب اعلام شده توسط دانشگاه یا مؤسسه پذیرنده بورسیه
  • انجام مصاحبه علمی و ارزیابی تخصصی در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور دارای سهمیه
  • دانشگاه پس از مصاحبه علمی، سهمیه های بورس خارج خود را انتخاب و به شورای مرکزی بورس اعلام می کند.
  • پس از ارزیابی نهایی و تأیید نتایج واصله از طرف دانشگاه ها توسط شورای مرکزی بورس، نتایج به سازمان سنجش آموزش کشور اعلام می شود.
  • سازمان سنجش آموزش کشور، نتایج را به صورت رسمی اعلام می کند.
  • رشته، گرایش و کشور مورد اعزام به تشخیص دانشگاه دارای سهمیه و هماهنگی اداره ی کل بورس و اعزام دانشجویان خواهد بود.
  • قبولی های بورس خارج از کشور بر اساس سهمیه هر دانشگاه می باشد و نظارت و تأیید در اخذ پذیرش وضعیت تحصیلی به عهده دانشگاه دارای سهمیه می باشد.
  • پذیرفته شدن اعزام بایستی حداکثر تا ۳۱ شهریورماه سال ۹۶، نسبت به اخذ حد نصاب نمره زبان، پذیرش از دانشگاه مورد تأیید دارای سهمیه و اداره کل بورس و اعزام دانشجویان، سپردن وثیقه به دانشگاه یاد شده، دریافت روادید و سایر موارد اعزام اقدام کنند.

تبصره: حداقل نمره زبان برای اعزام داوطلبان رشته های  فنی و مهندسی، کشاورزی و علوم پایه: MSRT=55، رشته های علوم انسانی و هنر : MSRT=60 و یا معادل آن در آزمون های IELTS، TOLIMO، ،TOEFL  شده است.

  • پذیرش از دانشگاه خارج، انتخاب استاد راهنمای خارج، موضوع رساله دکتری و استاد ناظر داخلی پس از تأیید دانشگاه دارای سهمیه و با هماهنگی اداره کل بورس و اعزام دانشجویان انجام می شود.
  • میزان وثیقه با توجه به کشور محل تحصیل و بر اساس مصوبات شورای مرکزی بورس تعیین می گردد.
  • طبق قانون اصلاح ماده ۳ قانون اعزام دانشجو به خارج از کشور در شرایط مساوی اولویت با داوطلبان متأهل می باشد.
  • دانشجویان شاغل به تحصیل در دوره های کارشناسی ارشد باید تا پایان شهریورماه سال جاری فارغ التحصیل شوند.
  • عدم مراجعه داوطلبان واجد شرایط جهت تشکیل پرونده به اداره کل بورس و اعزام دانشجو تا پایان شهریورماه سال جاری به منزله انصراف می باشد.

 

خانه مشاوره در موضوعات زیر به شما مشاوره می دهد:

  • اصول صحیح انتخاب رشته ارشد دکتری ، انتخاب رشته دکتری سراسری، انتخاب رشته دکتری آزاد
  • مراحل مصاحبه دکتری ، مراحل مصاحبه دکتری سراسری و آزاد، چگونه در مصاحبه دکتری موفق شویم؟
  • پذیرش بدون کنکور دکتری ۹۶ در دانشگاه های سراسری و آزاد و بورسیه و ادامه تحصیل خارج از کشور
  • و هر سوالی که پیرامون این موضوعات ممکن است برایتان پیش آید



داوطلبان کنکور سراسری جهت اشنایی با فنون انتخاب رشته در کانال خانه مشاوره به ادرس telmoshavere@ عضو شوند.